U sklopu kampanje zaštite prava potrošača “Zaštita potrošača: Naša prava, naša snaga” Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona organizovalo je jednodnevnu studijsku posjetu Ministarstvu gospodarstva Republike Hrvatske. Posjeta je održana 18. jula 2024. godine, kao završna aktivnost kampanje s ciljem razmjene iskustava i praksi u oblasti zaštite potrošača između dvije zemlje.
Delegaciju iz Tuzlanskog kantona činilo je 14 predstavnica, uključujući članove Udruženja „Klub potrošača“ Tuzlanskog kantona, predstavnike potrošača, predstavnicu kompanije Bingo d.o.o.Tuzla, studentice Univerziteta u Tuzli, kao i predstavnice Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog Kantona.
Srdačan doček upriličen je od strane predstavnica Ministarstva gospodarstva Republike Hrvatske, uključujući Andu Kostijal, voditeljicu Službe za normativne aktivnosti iz područja zaštite prava potrošača, Mirelu Skočić, voditeljicu Službe za provedbu politike zaštite prava potrošača te Danijelu Marković-Krstić, voditeljicu Odjela za Europski potrošački centar (ECC).
Tokom posjete, domaćini su detaljno predstavili svoj rad i pristupe u zaštiti potrošača, koji su usklađeni sa standardima Evropske unije. Poseban naglasak stavljen je na pravni okvir, institucionalnu podršku i implementaciju politika zaštite potrošača u Hrvatskoj. Diskusije su bile izuzetno konstruktivne, omogućivši učesnicama iz Tuzlanskog kantona da dobiju uvid u najsavremenije prakse i metode koje mogu primijeniti u svom radu.
Ova posjeta je bila izuzetno korisna za sve učesnice, a naročito predstavnice studenata koje su predstavile i neke od ideja za potrebe dalje edukacije mladih. Tako su podijelile ideju o tome da upravo mladi edukuju mlade o pravima potrošača, a što je Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona svesrdno podržalo i uzelo u razmatranje kao jedan od narednih alata koje je potrebno razviti i uključiti u programe neformalne edukacije. Predstavnice Ministarstva gospodarstva RH istakle su da bi sa implementacijom ove aktivnosti Tuzlanski Kanton zapravo išao i korak više od Evropske unije koja se tek priprema za slične pristupe.
Kampanja „Zaštita prava potrošača: Naša prava, naša snaga“ kroz organizaciju dvije edukativne sesije na teme reklamacije i internet trgovine kao i organizaciju okruglog stola i studijske posjete rezultirala je brojnim inicijativama, prijedlozima za unaprijeđenje kako zakonodavnog okvira tako i operativnih aktivnosti kojima se zakoni stavljaju u primjenu i približavaju svim građanima ali i poslovnim subjektima, pokazala potrebu da zajednički, sa svih nivoa dijelujemo kako bismo unaprijedili sektor zaštite prava potrošača, potakla mlade da aktivnije uzmu učešće u rješavanju važnih pitanja građana kao i omogućila sticanje znanja svih aktera u procesu zaštite prava potrošača te predstavlja značajan korak ka boljoj zaštiti potrošača i unaprjeđenju njihovih prava u Tuzlanskom kantonu, Federaciji Bosne i Hercegovine i Bosni i Hercegovini.